امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403        ساعت :

ورود به سیستم جوابدهی آنلاین



نام کاربری :

رمز ورود :

راهنمای جوابدهی    
ثبت نام آزمایشگاه ها
ثبـــت نام پزشکـــــان
 
       
       

میوه های شفا بخش زمستان
میوه های شفابخش فصل زمستان را بشناسید

با آمدن فصل سرما استفاده از میوه های پرخاصیت زمستانی برای بهبود درمان بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفلو آنزا بیشتر می شود. 

پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، گریپ فروت، خرمالو، انار، شلغم از جمله میوه هایی است که در فصل زمستان طرفداران خود را دارند

گریپ فروت میوه ای با خواص اعجاب آور 

گریپ فروت به علت وجود رگه‌هایی از تلخی، کمتر طرفدار دارد، اما اگر از خواص اعجاب انگیز آن آگاهی داشته باشید، حتما میل بیشتری به مصرف آن پیدا کنید.
گریپ فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن می‌باشد. یک گریپ فروت حاوی 90 کیلوکالری است و مقدار زیادی فیبر گیاهی دارد که گرسنگی را فرو می‌نشاند. 
 
میوه های شفابخش زمستانی

گریپ فروت سرشار از پکتین (فیبر محلول)‌ است که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف 10 وعده از مواد غذایی حاوی لیکوپن در هفته، سبب کاهش 50 درصدی سرطان پروستات می‌شود.
گریپ فروت حاوی موادی است که موجب تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که در جلوگیری از پیدایش سرطان اثر دارند و نیز بیوفلاوونوییدهایی دارد که از عملکرد هورمون‌هایی که باعث رشد غده (تومور) می‌شوند، جلوگیری می‌کنند.در ادامه خواص اعجاب آور گریپ فروت بیشتر آشنا شوید: 

 

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • از سنگ کلیه پیشگیری می‌کند
  • چربی‌سوز طبیعی است
  • باعث افزایش سوخت‌وساز بدن یا همان متابولیسم می‌شود
  • از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت می‌کند
  • در پیشگیری از سرطان ریه مؤثر است
  • به پیشگیری از بیماری‌های لثه کمک می‌کند
  • کنترل فشار خون و بهبود سلامت قلب
  • حفظ سلامت پوست
  • کاهش خطر سکته‌ مغزی


پرتقال میوه نشاط آور

 پرتقال به عنوان منبع غنی از ویتامین C شناخته شده است. مصرف پرتقال و دریافت کافی ویتامین C به کاهش شدت علائم سرماخوردگی و کاهش طول مدت آن کمک می‌کند. افرادی که به طور منظم از مرکبات استفاده می‌کنند، تا ۶۰ درصد کمتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.
میوه های شفابخش زمستانیاحتمالا ویتامین C در مرکبات سبب مهار تشکیل مواد سرطان‌زا در معده می‌شود. درمقایسه اشخاصی که زیاد پرتقال می‌خورند با اشخاصی که خیلی کم مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان نای ۵۰ درصد کمتر می‌شود.
فیبر پرتقال و یا انواع مرکبات از نوع نامحلول است، بنابراین به افزایش حجم مدفوع و سرعت بخشیدن به حرکت آن در دستگاه گوارش کمک می‌کند. به این ترتیب یکی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ، مصرف منظم و فراوان انواع مرکبات است و به مادران باردار مصرف منابع اسیدفولیک از جمله پرتقال توصیه شده است.
عدسی‌های چشم انسان به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می‌باشند.مصرف مرکبات به حفاظت از عدسی‌ها در برابر آب مروارید کمک می‌کند. ویتامین C به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می‌کند. خصوصاً برای افراد گیاهخوار ضروری است که جذب آهن در آن‌ها افزایش یابد. پرتقال به طور خاص به دلیل دارا بودن فولات برای پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک مفید می‌باشد.

 

نارنگی محبوبترین میوه زمستانی 
 
نارنگی از پرطرفدارترین مرکبات است. شاید بخاطر اینکه پوست این میوه خوشمزه به آسانی کنده می‌شود مردم علاقه زیادی  به میوه های شفابخش زمستانیخوردن این میوه داشته باشند . اگر می‌خواهید خوابی عمیق و آرام داشته باشید، بعد از شام چند نارنگی نوش جان کنید.
نارنگی هم مانند سیب خاصیت خواب‌آوری دارد، زیرا به دلیل داشتن ویتامین‌های C، A و B مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند. این میوه تا حدودی از چسبندگی خون و در نتیجه تصلب شرایین پیشگیری می‌کند.
نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است. نارنگی به علت وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی نیز مفید است.


انار صد دانه یاقوت
انار از جمله میوه‌های سالم و بهشتی است. حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید و از نظر مواد غذایی بی نظیر است.
 این میوه خوشمزه سرشار از فیبر است که می‌تواند چربی و کلسترول اضافی را به بدن متصل کرده و دفع آن را تسهیل کند و بنابراین می‌تواند در مقابل از چاقی جلوگیری کند. انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می‌باشد.
میوه های شفابخش زمستانی
 
انار سرشار از ویتامین C و آهن است، بنابراین می‌تواند به بهبود سرماخوردگی کمک بسیار کند و همچنین از ابتلا به آن جلوگیری نماید. برای بهره‌مندی از این خواص انار، توصیه می‌شود آن را به صورت پخته مصرف کنید زیرا انار در معرض حرارت، آنتی بیوتیک تولید می‌کند.
  • خواص ضد التهابی،کاهش سرعت رشد تومور،کاهش فشار خون،کاهش خطر بیماری‌های قلبی، بهبود عملکرد حافظه، مبارزه با عفونت قارچی و باکتریایی و مبارزه با دیابت از جمله مهمترین خواص این میوه زیبای بهشتی است.


 


آخرین اخبار

تست سنجش ایمنی بعد از واکسن ١٤٠٠/٧/١٢
[ ادامه ]
 
پاسخگویی انلاین ١٤٠٠/٥/٢٦
[ ادامه ]
 
نمونه گیری در منزل ١٤٠٠/٥/٦
[ ادامه ]
 
پیام های بهداشتی

چند توصیه برای حفظ سلامتی در هوای سرد

 

 

 در زمستان به دلیل سبک زندگی کم تحرک و مصرف بیشتر غذاهای پرکالری نسبت به فصول دیگر، خطر ابتلا به چندین بیماری افزایش می یابد.

 

 مصرف بیش از اندازه برخی غذاها مانند سیب زمینی سرخ کرده می تواند سطح کلسترول بد یا LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) را در بدن افزایش دهد.

 

 

 

 

کلسترول یک ماده مومی شکل است که در سلول های بدن ما وجود دارد و به ساخت هورمون ها، ویتامین D و ... کمک می کند. با این حال، کلسترول بیش از حد می تواند منجر به رسوب پلاک در شریان های ما شود و ما را در معرض خطر مشکلات قلبی قرار دهد.

 

 

 

بنابراین کنترل سطح کلسترول در بدن به منظور پیشگیری از بیماری ها امری مهم است.

 

 

 

 

در ادامه به چند توصیه برای کنترل سطح کلسترول بدن در فصل زمستان و در نتیجه پیشگیری از بروز مشکلات قلبی که با سرد شدن هوا تشدید می شوند، خواهیم پرداخت:

 

 

* در خانه ورزش کنید یا در زمان هایی که هوا آفتابی و مناسب است از خانه خارج شده و فعالیت بدنی انجام دهید.

 

* از مصرف بیش از حد غذاهای سرخ شده/پرشکر پرهیز کنید و در عوض از میوه ها و سبزیجات (حداقل ۴-۵ وعده) در روز استفاده کنید.

 

* تا حد امکان از مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و خوراکی هایی مانند بستنی، شیرینی، کیک، کلوچه و ... خودداری کنید.

 

* کمتر گوشت قرمز مصرف کنید و به جای آن ماهی و مرغ بخورید.

 

* سیگار نکشید.

 

* مکمل های امگا ۳ مانند ماهی های چرب می توانند تری گلیسیرید را کاهش دهند و جایگزین گوشت قرمز شوند.

به گفته متخصصان، کاهش مصرف چربی های اشباع شده می تواند کمک زیادی به کنترل سطح کلسترول خون در طول زمستان کند.

جستجو بر اساس نام آزمایش


جستجوی آزمایشات




01344221577
-01344234298